GEBRA-lezing door Jos Burgers – samenvatting in quotes

Gisteren werd door Vereniging GEBRA een lezing georganiseerd. Marketing goeroe Jos Burgers sprak over het onderwerp “Geef nooit korting”, naar zijn gelijkluidende boek (aanrader!). Zie hier voor een fotorapportage. 

Speelgoedrecht.nl was aanwezig. Hieronder een paar leerzame quotes:

“Wat is jouw 8,5?”

Dat klanten tevreden zijn is mooi, maar het is niet voldoende. Als je mond-tot-mond reclame wilt, dan moeten klanten méér dan tevreden zijn. Klanten zijn bijvoorbeeld meer dan tevreden als je meer hebt gedaan dan dat dat de klant had verwacht. Doe iets waardoor je een 8,5 scoort. Wat heb jij deze week gedaan waardoor een klant jou een 8,5 zal geven en over jou zal praten?

“Begin pas over boren als je het gat hebt gevonden”

Als een klant komt vragen om een boortje, dan is dat niet wat hij nodig heeft. Hij wil immers een gat hebben. Als je weet wat het gat is, dan kun je pas goed helpen.

En dan nog twee quotes die voor zichzelf spreken:

“Als klanten je nooit te duur vinden, dan ben je waarschijnlijk te goedkoop”

“Als je veel reclame moet maken, dan ben je misschien minder goed dan je denkt.”

De afsluiter was:

“Het is goed om te onthouden, dat je terugkrijgt wat je geeft”.

Geef klanten de aandacht die ze verdienen, toon begrip en geef de klant een compliment. Ook als de klant kritiek heeft op je prijs.

Lees het boek “Geef nooit korting” voor meer tips.

Over evertvangelderen

Advocaat & Partner bij Clairfort Advocaten. Specialist in het intellectuele eigendomsrecht.
Dit bericht is geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink.

1 Reactie op GEBRA-lezing door Jos Burgers – samenvatting in quotes

  1. H.B.M. van Dorst zegt:

    Leuk om te lezen dat jullie de bijeenkomst hebben bezocht en positief erover publiceren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *