Nieuw kapsel Bieber kost speelgoedfabrikant 100.000 dollar

Speelgoedfabrikant The Bridge Direct is wel even geschrokken toen bleek dat Justin Bieber zijn opvallende kapsel had veranderd. Deze fabrikant heeft een exclusieve licentie voor het maken van Justin Bieber-poppen. Hij haalde met zijn collectie een omzet van 100 miljoen dollar, aldus CNN Money. The Bridge Direct zal de pop gaan aanpassen.

De aanpassingen zullen zo’n $ 100.000 gaan kosten. Voorlopig moeten de fans het echter nog met de poppen met het oude kapsel doen. Jay Foreman van het speelgoedbedrijf verklaart: “We didn’t want to disappoint fans with a Justin Bieber doll that doesn’t look exactly like him anymore, but there wasn’t much we could do about it.” Lees meer op Nu.nl.

 Contractuele afspraken in de licentieovereenkomst?

Volgens CNN Money zijn er tussen The Bridge Direct en Bieber geen contractuele afspraken gemaakt over het kenmerkende kapsel van de zanger. Hij had dus geen verbod om het (zonder overleg) te veranderen. Toch is het niet ongebruikelijk dat daar afspraken over worden gemaakt. Zo was Emma Watson – beter bekend als Hermelien uit Harry Potter – jarenlang contractueel verplicht om haar kapsel lang te houden, zo volgt uit dit artikel.  Inmiddels heeft ook Watson een ander kapsel.

Dit bericht is geplaatst in Intellectuele Eigendom en getagd, , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *